Allmänna villkor

Allmänt

Välkommen till Knackebrodonline® och hemsidan knackebrodonline.se. Såväl varumärke som hemsida ägs av HF Gruppen AB, Hejde Forse 650, 623 75 Klintehamn, organisationsnummer 556949-0245, (”HF Gruppen”, ”vi”, ”oss, ”vår”). Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som kund (”du”, ”kund”) gör en beställning och slutför ett köp via knackebrodonline.se och därtill hörande sidor (”hemsidan”). Avtal kan ingås av privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Om du är bosatt i ett annat EU-land gäller dessa villkor i den utsträckning som de ej avviker från lokal konsumenträttslagstiftning.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.knackebrodonline.se. Information om hur du beställer hittar du i vår hjälpguide Så här beställer du. För att slutföra köpet ska du godkänna dessa allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy. Det slutgiltiga avtalet mellan dig som kund och HF Gruppen träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit.

HF Gruppen förbehåller sig rätten att ej godkänna beställningar som innehåller felaktiga personuppgifter om svindel misstänks samt betalning mot faktura om kundens kreditprövning inte godkänns. Läs mer under Betalning.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. På de flesta produkter appliceras 12% moms (livsmedel) men det kan förekomma produkter på hemsidan som har 25% moms. Du kan alltid se det totala momsbeloppet kassan innan du genomför ditt köp. Fraktkostnad tillkommer och redovisas i kassan, beroende på vilket fraktalternativ du väljer, läs mer under Frakt och leverans.

Vi reserverar oss för eventuella fel i pris-, lager- och produktinformation som orsakats av tryckfel eller tekniska problem. Om du har beställt en vara med uppenbart prisfel kommer vi kontakta dig och förbehåller oss rätten att debitera mellanskillnaden eller låta dig ångra köpet.

Produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig något från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den fysiska produkten. Färger, material och utseende kan även variera på grund av bildkvalitet och bildskärmsinställningar mellan olika enheter.

Betalning

Vi använder Klarna Checkout som betalningslösning. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Klarnas villkor samt våra villkor. I kassan kan du välja mellan de olika betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning. På sidan Betalning kan du läsa mer om de olika betalningsalternativ som finns tillgängliga.

För vissa betalningssätt kommer en kreditprövning göras av Klarna. För faktura- samt delbetalning kan kostnader för påminnelseavgift, dröjsmålsränta m.m. tillkomma vid utebliven betalning. Läs mer om Klarnas villkor och avgifter som tillämpas för de olika betalningsalternativen.

Frakt och leverans

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Här kan du läsa mer om de olika fraktsätten, priser och leveranstid: Frakt- och leveransvillkor. Fraktpriset varierar beroende på paketets totala vikt samt valt leveransland.

Normalt så hanterar vi din beställning inom 24 timmar (helgfria vardagar) så att beställningen kan lämna vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt och i enlighet med de uppgifter som kund registrerat. Leveranstiderna kan variera beroende på distributör och leveransadress, men inom Sverige så sker leveransen normalt inom 2-4 dagar. Ska paketet skickas utanför Sverige så får man räkna med en leveranstid på mellan 3-9 dagar.

Skulle någon produkt vara slut på lagret efter att du slutfört beställningen så kan leveranstiden komma att förlängas. I förekommande fall får ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad om så önskas. 

Kontakta gärna vår kundservice om du har ytterligare frågor kring våra frakt- och leveransvillkor.

Om du har gjort flera olika beställningar med samma mottagare och leveransadress och vi inte hunnit skickat iväg, kommer vi i de flesta tillfällen slå ihop beställningarna och leverera dem som en order. Om du har betalt för frakt två gånger kommer den ena fraktkostnaden att återbetalas. Om detta skulle ske så skickar vi en bekräftelse på det till dig. 

När det gäller leveranser utanför EU så gäller följande:

Varje mottagare av en sändning från Knackebrodonline är skyldig att betala sitt lands särskilda tull och moms. Tull och moms debiteras separat från myndigheterna inom landet och måste betalas i förskott av kunden innan den slutliga leveransen kan ske.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal. Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Ångerfristen börjar gälla från den dag konsumenten tagit emot beställningen. Vid delleverans gäller ångerfristen från den dag sista delen av beställningen har levererats. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Om du ångrar ditt köp ska du kontakta oss för att informera om detta. Efter du har kontaktat oss ska du inom 14 dagar skicka produkten i retur till oss, och återbetalning kan tillbakahållas tills vi mottagit bevis på att returen skett eller vi har varan i vår besittning.

För att använda ångerrätten och få full återbetalning är det en förutsättning att produkten är oanvänd och oskadad. Om den inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning. 

Returadress:

HF Gruppen AB

Hejde Forse 650, 623 75 Klintehamn

Du som kund står för att betala eventuell returkostnad. Kontakta gärna vår kundservice om du har ytterligare frågor kring ångerrätt och returer eller önskar att använda ångerrätten. Du kan meddela att du vill använda ångerrätten via telefon och mejl. Du kan använda Konsumentverkets standardformulär för ångrat köp och mejla in detta till oss om så önskas.

Återbetalning

Vi kommer återbetala hela köpesumman, senast inom 14 dagar efter du meddelat oss att du önskar använda din ångerrätt, förutsatt att vi har mottagit varan/varorna. Om vi inom dessa 14 dagar inte har mottagit varan/varorna i retur, kan vi vänta med att återbetala beloppet tills vi har mottagit bevis på att varan/varorna har skickats tillbaka till oss.

Om du har returnerat en hel beställning (samtliga produkter) återbetalas även standardfraktkostnaden. Om du valt ett annat leveransalternativ än det billigaste standardalternativ vi erbjudit, återbetalas inte denna mellanskillnad. 

Vi återbetalar dig genom samma betalningssätt som användes när köpet gjordes. 

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket. För det debiterar vi fraktkostnaden t o r samt tar vi ut en administrationsavgift om 200 kr inkl. moms om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter erhålla ett godkännande om att returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation och tvistlösning

Du har som konsument reklamationsrätt i enighet med Konsumentköplagen. På varor som inte har begränsad hållbarhet (såsom livsmedel) tillämpas 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationer ska alltid göras inom rimlig tid efter att felet upptäckts, och beroende på när reklamationen inkommer till oss så kan du som kund ha bevisbörda för att kunna påvisa att felet är ett ursprungsfel. Två månader brukar anses som rimlig tid efter felet upptäckts, och om det har upptäckts efter sex månader från leveransdatum ligger bevisbördan på dig som kund.

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice för att reklamera produkten och så vi kan hitta en lämplig lösning. Vid kontakt med kundservice får du instruktioner om eventuell retur. Vid eventuell retur är det vi som bekostar returfrakt. Returer ska skickas till: HF Gruppen C/O Emotion Logistics AB, Tegelvägen 4, Port 10–11, 382 92 Nybro.

Om du tycker att en produkt du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör HF Gruppen eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter och tjänster samt annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från HF Gruppen.

Personuppgifter och cookies

Detta är en sammanfattning av vår personuppgifts- och cookiepolicy. För att läsa hela vår personuppgifts- och cookiepolicy, klicka här.

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Vi ser till att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss, och att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner.

Information som du lämnar om dig själv används av knackebrodonline.se samt våra samarbetspartners för betalning och leverans. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan men du kan också prenumerera på vårt nyhetsbrev genom en separat registrering. Du kan när som helst avbryta din prenumeration genom att klicka på en länk i nyhetsbrevet om att avsluta prenumerationen eller genom att kontakta vår kundservice.

Enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) så har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig. Om vi behöver informationen för att kunna fullfölja ett avtal med dig eller om det finns lagkrav på att vi ska behålla personuppgifterna kan vi däremot inte radera dem. 

 

 

 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen