Knackebrodonline är en webbutik specialiserad på knäckebröd och där vi säljer knäckebröd från ett flertal olika bagerier. Du beställer ditt favoritknäckebröd online och vi ser till att leverera det dit du vill ha det levererat. Vi levererar till adresser i Sverige, inom EU samt Norge, Schweiz, Island, Storbritannien, Kanada och USA. För leveranser till länder utanför EU gäller speciella leveransvillkor då tull och moms kan tillkomma vid importtillfället. De fraktsätt som är tillgängliga för respektive land redovisas när man valt leveransland. Det gör man antingen direkt i varukorgen efter att man placerat en produkt i varukorgen eller när man kommer fram till kassan. För att säkerställa att knäckebrödet levereras helt och fint och inte som müsli så packar vi det noggrant och omsorgsfullt.
Så här byter man leveransland i varukorgen (dator):
Så här byter man leveransland i kassan (dator och mobil):
Det billigaste fraktalternativet är det som är förvalt. Önskas ett annat fraktalternativ än det förvalda så väljer man något av de andra alternativen som presenteras. Om man återkommer och gör en ny beställning vid ett senare tillfälle så kommer det alternativ som valdes gången innan att visas som det förvalda fraktsättet.
Klicka på landet och läs mer:
Belgien | Island | Nederländerna | Spanien |
Bulgarien | Italien | Norge | Storbritannien |
Danmark | Kanada | Polen | Sverige |
Estland | Kroatien | Portugal | Tjeckien |
Finland | Lettland | Rumänien | Tyskland |
Frankrike | Lichtenstein | Schweiz | Ungern |
Grekland | Litauen | Slovakien | USA |
Irland | Luxemburg | Slovenien | Österrike |
Fraktpriset varierar beroende på paketets vikt och den paketvolym som krävs för att paketera knäckebrödet och för att skicka det till den adress som beställaren önskar få det levererat. Vi får ibland frågan varför frakten kostar en del. Ja frakt är aldrig gratis då fraktbolagen såklart tar betalt för att frakta paket från A till B. Då knäckebröd inte väger så mycket men lätt blir lite större paket när de packas så sker fraktbolagens debitering utifrån den fraktdragande vikten dvs paketets totala volym. Denna volym räknas fram enligt fraktbolagens egna formler.
Här är ett exempel. Säg att du köper knäckebröd och där den faktiska vikten uppgår till 5 kg. För att packa dessa knäckebröd så används en kartong med storleken 39x39x34 cm. Omräknat till fraktdragande vikt så blir vikten 15 kg. Det är alltså 15 kg som fraktbolaget debiterar oss för och inte 5 kg.
När ordern har packats och är färdig att skickas så mailas en leveransbekräftelse till den e-postadress som angavs vid ordertillfället. I leveransbekräftelsen finns ett Sändnings ID och en länk till fraktbolagets spårningstjänst som man kan använda om man vill spåra försändelsen. Vid leveranser inom Sverige så kan man ladda ned appen ”Mina Paket ” för att enkelt spåra försändelser oavsett distributör.
Har du inte laddat ned appen Mina Paket till din mobiltelefon så kan du göra det via App Store eller Google Play beroende på vilken mobiltelefon du har.
Om aviseringen, som skickas när försändelsen finns att hämta ut, av någon anledning kommit bort så går det bra att hämta ut paketet med kolli-ID/spårningsnummer/löpnummer samt legitimation.
För att hämta ut försändelsen behövs legitimation samt det nummer som återfinns i sms- eller e-postaviseringen. Tänk på att alltid kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. I fall ett bud skickas för att hämta paket måste budet uppvisa båda personers legitimation.
Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan det returneras tillbaka. Vi förbehåller oss rätten att debitera en administrationsavgift på 200 kr + fraktkostnad t o r inkl. moms för paket som ej hämtas ut. Returfraktkostnaden motsvarar kostnaden som distributören debiterar för det fraktsätt som valdes vid beställningstillfället.
För att ta emot försändelsen när det krävs kvittens så behöver man kunna legitimera sig och signera mottagandet. I fall ett bud tar emot paketet så måste budet kunna uppvisa båda personernas legitimation.
Vi förbehåller oss rätten att debitera en administrationsavgift på 200 kr + fraktkostnad t o r inkl. moms för paket som ej kunnat lämnas ut. Returfraktkostnaden motsvarar kostnaden som distributören debiterar för det fraktsätt som valdes vid beställningstillfället.
När paketet har ankommit ombudet aviseras försändelsen och dess kolli-ID till den mailadress och mobilnummer som registrerades i samband med ordertillfället. Paketet kan sen hämtas ut med hjälp av svensk legitimation och kolli-ID. Outlösta paket returneras till avsändaren 14 dagar efter ankomst till ombudet.
När paketet har ankommit ombudet aviseras försändelsen och dess kolli-ID till den mailadress och mobilnummer som registrerades i samband med ordertillfället. Paketet kan sen hämtas ut med hjälp av svensk legitimation och kolli-ID. Outlösta paket returneras till avsändaren 14 dagar efter ankomst till ombudet.
När paketet har ankommit ombudet aviseras försändelsen och dess kolli-ID till den mailadress och mobilnummer som registrerades i samband med ordertillfället. Paketet kan sen hämtas ut med hjälp av legitimation och kolli-ID. Observera att ombud på mindre orter kan ibland har begränsad utkörning vilket då kan påverka leveranstiden. Outlösta paket returneras till avsändaren 14 dagar efter ankomsten till ombudet.
Varje mottagare av en sändning från Knackebrodonline är skyldig att betala sitt lands särskilda tull och moms. Tull och moms debiteras separat från myndigheterna inom landet och måste betalas i förskott av kunden innan den slutliga leveransen kan ske.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen